reklama

Večerný rozhovor s inteligenciou...

Sedíme na pive. Ja, oproti mne za dreveným stolom sa na mňa priamo a uprene pozerá on. Vyrástol, zosilnel, ani som ho nespoznala, odkedy som ho videla naposledy. Vravím: to nie je možné, že si ťa nepamätám. A on: to je možné, ja som bol taký nevýrazný typ, ale ani ja som ťa nespoznal. A ja na to: tak to je na vine asi vzájomná nevšímavosť, alebo absolútna prehliadnuteľnosť... A on nemo pokýval hlavou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Nemám problém s medziľudskou komunikáciou, ale keď neviem, o čom sa hovorí, len veľmi ťažko sa zapájam a tvárim, že rozumiem...My sme tam neboli sami. Za vrch stolom sedel neurotický administratívny pracovník a vedla mňa pohupoval nohami básnik, spisovateľ a podľa vlastných slov, v prenesenom slova zmysle – vrece. Spoločnosť sa zišla náhodne, neplánovane a základnou témou bola téma životná. Ako prežiť, ba či je lepšie živoriť, prežiť alebo žiť na úrovni a aké obety musí človek životu priniesť. Názory boli odlišné... Administratívny pracovník chcel ženu, deti v opatere pridelené štátom (je predsa krásne , starať sa o opustené deti) a malý domček so záhradkou, kde by mu svokra zalievala kochlíky s marihuanou. Básnik sa nevyjadril konkrétne, v tichosti popíjal pivo, asi nepovažoval za potrebné polemizovať o slove šťastie s nie práve poeticky ladenou spoločnosťou. Ja som povedala niečo v tom zmysle, že momentálne som šťastná a spokojná a nič mi nechýba, iba sladká hudba ako podmaz k happy end-u a potom prišiel rad na neho. Oproti mne, vzrušený z myšlienok, ktorými nás chce priviesť na správnu cestu. Vzpriamil sa i riekol:Neoklameš, budeš oklamaný. Neokradneš, budeš okradnutý. Nezabiješ, budeš zabitý. Základný princíp života. Nefunguje to inak. Ja žijem v Petržalke,víš, vidím realitu reálneho života každý deň. U nás v uliciach sa dejú také veci, že poctivý prístup je na smiech, to je len taká haluz nefunkčná. S poctivosťou si vyberáš najkratšiu cestu životom. Povím ti príbeh. Kedysi som mal zbierku. Zbierku cigariet. Každá bola inej značky. Najväčšia zbierka. A vymenil som ju vieš za čo? Za devinu.A vieš prečo? Aby som nemusel živoriť, ale žiť na úrovni. Aby som nemusel robiť za 60 korún na hodinu jak nejaký ko... To neni len tak, žiť. Treba byť drsný a hlavne, treba myslieť na seba, jedine. Inak si skončil, chápeš? Čo by si robil bez prachov? Bol by si jak posledný chudák.Ale nie! Táto osoba vyriekla tieto slová tak presvedčivo a manifestačne, že som sa zarazila. Sú moje princípy úplne zvrátené, nefunkčné a naivné, keď sa tak líšia???Alebo kde nastala chyba? Administratívny pracovník vedľa mňa hopsal na stoličke celý nadšený. Áno, áno, presne tak, inak to nejde, to je jediné východisko. A začali sa pobaviť o kamarátoch, oni sú jediní dvaja z party, ktorí sa ešte prudko nedofetovali. A ešte sú aj na škole a majú nejaké tie ciele. A ešte ako sa dá dobre zarobiť teraz. Vraj pytle, alebo nejaká veľká organizovaná vec. Len aby sa to nedostalo do novín. A akí sú oni šťastní, ako z toho vyviazli ešte relatívne dobre, z toho života. A akí sú vlastne inteligentní, že na to prišli.Išla som domov aj s básnikom. Bola som si istá, že nie je čudné, čo si myslím, že sme proste narazili na dvoch idiotov, bezduchých, bez hodnôt, bez radosti a bez ničoho, ale predsa. Čo keď to nie je tak, ako si myslím.... A potom básnik zadrel niečo typu: musím ti niečo zajtra ukázať, mám nové Subaru!! Iba pre Teba! Očká mu žiarili šťastím a ja som sa dostala späť na planétu Zem. Na tú správnu. Zajtra sa spolu budeme pozerať na „moje“ Subaru v NeedForSpeed II. A potom si pozrieme katalóg Ikea, či tam ešte stále majú tú posteľ, ktorú si kúpime, keď budeme veľkí a bohatí. A ešte som si povedala, že ísť stopom do Španielska, to bola najlepšia dovolenka v mojom živote.

Daniela Grečnerová

Daniela Grečnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

22-ročná usilovne pracujúca študentka. Okrem iného podstupujem, ako každý iný človek, neustály a nekončiaci, na tempe a intenzite narastajúci proces získavania životných skúseností.. Zoznam autorových rubrík:  me, myself and ISúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu